måndag 1 juni 2015

Lunch och glömda skatter

Så här ser vi ut på morgonen - jag och katten Nils.
Lite gamla och småtrötta båda två.
I dag var jag bjuden till Korstäppans Herrgård på lunch, tillsammans med mina gamla arbetskamrater; Iris, Karin, Aina och Kosa. Det var en annan gammal arbetskamrat som bjöd, nämligen Robert Tamm. Han driver bland mycket annat, Korstäppan. Vi fick ett eget litet rum där vi kunde sitta och prata  och äta bäst vi ville. Utanför fönstret där vi satt blommade det här trädet. Alldeles fantastiskt.
 

På eftermiddagen så tog jag och spände upp en bonad  från Jobs. Deh hittades - tillsammans med några andra - i gömmorna i gamla församlingshemmet och nu skulle vi i syföreningen försöka sälja dem på auktionen i höst eller ha dom med på nåt lotteri. Jag hade tagit fram två olika och maken har sågat till masonitskivor så skall jag beställa ramar men när den här blev färdigmonterad, så upptäckte vi att det visst inte behövs nån ram till just den här. Den finns ju redan - färdigtryckt. Nu ska vi försöka klura ut en bra upphängningsanordning på baksidan bara. Inte så lätt.
Jobstryck
"Bara det att det finns glädje, är en källa till glädje." Hjalmar Bergman 1883 - 1931. Svensk författare.
Vi hörs!

2 kommentarer: