lördag 20 juni 2015

Midsommardag

Mitt fina fågelbad
Vi hade i alla fall tur med vädret! Jättefint, varm och skönt hela dagen. Nu när klockan är 21, så är det mycket mörka moln runtomkring men ännu inget regn.

Majstångsresningen här i byn gick av stapeln planenligt , ja jag tror inte att stången har kommit upp så snabbt och fint på många år.
Jag tycker att det gick bra med talet som jag höll. Tyvärr så fanns íngen mikrofon att tillgå så det var säkert många som hade svårt att höra. Det sorlas ju runt om och det är barn som leker och det blir lite drygt att tala riktigt högt. Nåja, det är gjort nu.

Jag hade Stora Tuna dräkten på mig, men istället för hatten, så gjorde jag mig en krans av löv och blommor. Det var fint det också.
En s.k. selfie
  • "Många försummar den lilla lyckan, under det att de förgäves väntar på den stora."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar