torsdag 18 juni 2015

Förberedelser

Tidigt i morse så vaknade jag och funderade på talet som jag ska hålla vid majstångsresningen här i byn. Jag kom fram till att det behövde ändras lite, så klockan 6,30, så satt jag framför datorn och filade på texten. Med det väder som kommer att råda under helgen så kände jag att vissa delar behövde redigeras lite.

Besöket inne i Leksand så här dagen innan midsommaraftonen, blev som jag trott - helt hysteriskt.
Leta parkering några varv, trängas inne i affären med några hundra människor och sen köa i 20 minuter. Nu är det i allafall gjort.
Vi köpte en pizza till lunch och sen stöp jag på soffan och somnade som en stock.

Nu funderar jag på hur mycket jag ska förbereda i matväg inför morgondagen. Jag och maken är som vanligt bjudna till vår dotter och hennes sambo på midsommarfest och jag har lovat att stå för en Västerbottenpaj och en jordgubbstårta.
Förra årets midsommartårta
  • "Det är skönare lyss till en sträng som brast, än att aldrig spänna en båge." Verner von Heidenstam  1859 - 1940. Svensk författare. Nobelpristagare i litteratur 1916. Ledamot av Svenska akademien.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar