lördag 6 juni 2015

Gammalt

Jag undrar om vi i vinter kommer att säga " Ja i år var sommaren på Bo-dagen den 5 juni"?
Dagens skörd av regn, hittills. Man måste ju tycka synd om alla som hade tänkt att fira nationaldagen utomhus. I alla fall i de här trakterna.

Jag och maken vi tog och öppnade en flaska Retsina till lunchen och smaskade i oss en grekisk omelett som heter Strapatsata. Det var jättegott men jag saknade vågskvalpet från havet och de ljumma vindarna. Men som min väninna Viola kommenterade "man kan ju inte få allt heller.".
Strapatsata med hyvlad Parmesan (jag hade ingen Fetaost hemma)

I dagarna har maken monterat in en ny ytterdörr. Den tidigare var inte så där värst vinteranpassad så vi brukade komplettera med en innerdörr  vintertid. Det blev väldigt trångt i vår lilla hall. Nu blir det bättre - och riktigt fin är den också. Nu fattas det bara en del trädetaljer.

Den nya dörren.
Apropå trädetaljer - när vi tog bort det gamla dörrfodret, så kom ju de gamla stockarna fram. Stockar som Hansgården byggdes av. Kanske någon gång på slutet av 1500-talet. Hisnande att tänka på. 
En av de gamla stockarna
  • "När vi upptäcker att sanningen redan finns inom oss är vi alla med ens våra riktiga jag." Dogen 1200 - 1253. Japansk religiös ledare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar