tisdag 9 juni 2015

Ny matta och gardiner

Gick upp före 7 i morse. Solen sken in genom fönstret och det kändes riktigt att gå upp. Jag skulle kunna dra ner persiennerna, men jag tycker det är så skönt att vakna om solen skiner och nästan lika skönt att ligga kvar om det är regnväder.
Var på träning på förmiddagen och vi fick prova på en ny rörelse som nu resulterat i att jag har träningsvärk i ryggslutet och rumpan. Ännu värre lär det väl bli i morgon.

Efter lunch blev det städning av verandan en ny matta kom dit och så hängde jag upp spetsgardiner. Det blir nog fint när pelargonerna börjar blomma.
Ny matta med hästar
Väntar på att pelargonerna ska börja blomma
Min jättestora plastmatta som jag har i köket vintertid, behövde tvättas. Jag hängde upp den på piskställningen och så körde jag över den med högtryckstvätten. Först med såpa och sen med rent vatten. Den är alldeles för stor att tvätta i sjön, så det här är perfekt.
När jag ändå höll på så tog jag och tvättade av bilen. Nu skulle den behöva en genomgång inuti också men det får vänta.
  • "För de flesta människor är plikt något otrevligt som andra människor borde göra." George Horace Lorimer 1867 - 1937. Amerikansk journalist och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar