onsdag 17 juni 2015

Blandad kompott

Så här i midsommartider så sitter jag och skriver blogg och lyssnar på julmusik! Jag har en spellista på telefonen och där har jag bara låtar som jag verkligen gillar, och då finns det bland andra; "Stilla Natt" på gaeliska (Oíche Chiúin) och en amerikansk julsång med Doug Seegers och Weeping Willows. Jättefina lugna låtar och just nu spelas "Klavierkonzert No 21 C-dur Elvira Madigan" Härligt med lite blandning tycker jag.
Det märks att midsommar närmar sig. Det börjar som vanligt bli ganska hysteriskt inne i Leksand i mataffärerna och på parkeringarna. Vi åker in och handlar lite i morgon - till svärfar - men sen får det vara med Leksands-besök.
Känner mig inte heller så väldigt pigg. Förkylningen hålls i schack med näsdroppar och Alvedon, så lite midsommarfirande kan det nog bli.
 
 
 
 
 
  • "Gör rätt, det är din plikt - gör gott, det är din ära."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar