tisdag 2 juni 2015

Regn och folkdräkt

Regnet öser ner, jag sitter inne och gäspar. Man blir trött av gråvädret. Går man ut, så håller man på att blåsa bort.
Jag tog och bakade två sockerkakor på eftermiddagen. Församlingsrådet ska vara gudstjänstgrupp söndagen den 7 juni  och sockerkakorna ska vara till kyrkkaffet efteråt.
Jag tog också fram dotterns leksandsdräkt och tittade på den. Jag fick nämligen en förfrågan om att få låna den till skolavslutningen. Blusen hade gulnat lite uppe vid halsen och likaså hade underkjolen. Jag ringde runt för att få besked hur man bäst ska få rent sånt och på Hemslöjden i Leksand sa dom att så länge det var bomull så kunde man använda blekmedel och tvätta i 60 grader.
Eftersom jag inte hade nåt blekmedel så sprayade jag på Vanish och sen tvätt. Det försvann en hel del på blusen men underkjolen var sämre, men å andra sidan ska den ju inte synas heller. I morgon kommer dom och provar dräkten så får vi se hur det ser ut med alla delar på plats.


  • "Gör så gott du jan idag. I morgon kan du kanske göra det ännu bättre." Sir Isaac Newton 1642 - 1727. Engelsk naturvetare, matematiker, teolog och alkemist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar