måndag 8 juni 2015

En fin dag

 
De här senaste dagarna när det har varit så omväxlande väder, så kan man få se väldigt fina syner på himlen. Ovanstående kort är taget i lördags kväll klockan 21,50.
 
En av våra syrener. Jag brukar hänga upp lite jul- och påskkaktusar i den här så de får lite sommarlov i friska luften. I dag när jag hängde upp ett par, så doftade det så otorligt gott och jag blev tvungen att ta ett kort.
Här har min krukgubbe fått en ny frisyr. Av jordgubbar. Jag och maken delade på den första mogna idag och kunde konstatera att den var mycket söt och god.
Annars har det blivit en del gjort i trädgården idag. Jag har tömt mitt blomrum och börjar sätta ut lite växter. Det blir mycket promenerande fram och tillbaka här på tomten och mer lär det väl bli innan allt kommer på plats. Skönt i alla fall att man har kunnat börja så smått.
  • "Livet är som ett rus, njutningen tar slut men huvudvärken består." Ordspråk från Persien
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar