onsdag 10 juni 2015

Snart sommarlov

Det drar ihop sig till skolavslutningar. Jag tänker på när jag själv slutade skolan och fick sommarlov. Vilken känsla, och trots att skolan har ändrat sig ganska rejält från min tid, så tror jag att känslan hos alla skolbarn är densamma. Känslan av total frihet. Ja, det ska bli skönt för dom att få det behövliga sommarlovet.
Jag och maken ska åka till Falun i morgon, till äldsta barnbarnets skola. Det ska bli spännande att se vad de har att bjuda på och roligt att se skolan där han har varit det här senaste skolåret.
En grannflicka kom förbi idag och hämtade dotterns leksandsdräkt. Hon ska ha den på sin skolavslutning i morgon. Det är klass 6 som slutar sin skolgång i Siljansnäs skola och som skall byta skola till nästa termin.

Det börjar också bli ordning i trädgården - äntligen. Nu är det blomlådorna kvar plus en ampel.
Nästa vecka får vi ta och åka till sommarstugan också. Vi ska lägga i bryggan och sätta i vattenpumpen. Det har ju blåst så mycket så det har inte kännts så väldigt angeläget hittills.
 
  • "När jag vandrar mellan hagarna i de ljumma junidagarna, då väntar jag vid vägarna på dig" Rune Lindström 1916 - 1973. Svensk manusförfattare och skådespelare.
Vi hörs!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar