måndag 15 juni 2015

Syrener och lite frost

"Blir det bra så här"? , sa expediten och visade mig en dataskärm med ett foto på mig.
Jag vet inte vad han hade förväntat sig att höra? "Jättefint" eller "Nej fy tusan"!  Vad kan man säga? Det blev "Ja det får väl duga". Körkortet måste förnyas och då fick det bli en tur in till fotoaffären i Leksand. Smidigt och bekvämt var det i alla fall.

Jag tror det var frost i natt. Det fina olivträdet som vi fick av sonen med familj häromdagen hade fått sig en törn såg jag, liksom min passionsblomma. Inte mycket men några av de yttersta topparn på de nya skotten  såg lite ledsna ut. Inget att oroa sig för eftersom - i alla fall olivträdet - ska kunna klara någon minusgrad då och då.
Naturen stannar upp vid såna här svala dagar och kanske är det bra för då kan vi få njuta lite längre av den helt fantastiska syrénblomning som vi har för tillfället.

  • "En furstes tyranni i en oligarki är inte så farligt för de almännas bästa som borgarnas apati i en demokrati." Charles de Montesquieu 1689 - 1755. Fransk statsfilosof och satiriker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar