fredag 5 juni 2015

Blomma från "ingenstans"

ÄNTLIGEN! En hel dag med sol och nästan ingen blåst. Både jag och maken har varit utomhus och kört på som små illrar för att hinna göra så mycket som möjligt innan det blir regn igen.
Förmiddagen  var ett undantag eftersom vi var tvungna att åka till Granngården och köpa värpfoder och då passade vi på att fika tillsammans med Christer och Viola. Vi hjälpte också Christer att få upp deras nymålade flaggstång. Ett litet genrep inför midsommar.

Som sagt det blev mycket gjort idag. Gräsklipparen och trimmern körde maken och jag låg i rabatterna och rensade och planterade. Nästan allt är klart, men orken tog slut så jag får fortsätta när nästa dag med finväder kommer.
Man blir glad när man hittar en sån här liten
raring i landet. Jag har inte planterat den så
jag vet inte hur den kommit dit men den är
välkommen i alla fall.

Det här är en Silverbuske (Elaeagnus Communata)
Jag fick skott av Viola så den ska jag hitta
en bra plats åt.
  • "Arbete är en sjuklig lust som ser ut som en nödvändighet." Peter Altenberg (pseudonym för Richard Engländer) 1859 - 1919. Österrikisk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar