lördag 27 juni 2015

Nytt recept och sommarväder

I dag blev äntligen fönstren klara. Det var de små på övervåningen som fått vänta på tvätt, men idag blev det alltså av. Det var skönt att göra det på förmiddagen för dagen blev riktigt varm. Lite svalt i vindarna men ändå: SOMMAR!

Vi har också fått båda våra TV.apparater omprogrammerade. Det är Boxer som skickat ut sladdar och boxar som ska kopplas till TV:n. Vi har sån tur att vi har en son som är duktig på sånt här tekniskt och han var hem och hjälpte sina tafatta föräldrar.

I övrigt har det inte blivit något speciellt gjort. Jo, förresten jag gjorde en sås av rabarber, vitlök, socker, färsk ingefära och vitvinsvinäger. Den ska jag ha i morgon till lunchen. Det ska bli friterad kyckling och ris och så den här såsen. "Har aldrig gjort det förut så det kommer säkert att gå bra". Om man ska citera Pippi Långstrump. Receptet kommer från Radio Dalarna och det ska bli spännande att prova.
Framåt 5-tiden så satte jag mig i solstolen för att läsa en tidning men solen var fortfarande så varm så jag blev tvungen att sätta upp parasollen. Härligt!
  • "Folk dör när nyfikenheten försvinner." Graham Swift 1949 - . Brittisk författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar