onsdag 3 juni 2015

Arbetslust

Vädret fortsätter att gäcka oss. Ena stunden skiner solen och i nästa stund regnar det så det står som spön i backen.
Jag blev så less nu på eftermiddagen så jag tog jag och planterade ut mina förgrodda Gladiolusar. Järnnätterna brukar ju vara i början av juni men med det här gråvädret så tror jag inte att det blir några.
Jag hann lagom gräva ner dom så tornade molnen upp sig och det började regna igen.

På förmiddagen var jag ensam hemma eftersom maken åkt en sväng till Älvdalen. Jag städade köket, strök tvätt, gjorde köttbullar och bakade vetebröd. Ibland går det lätt att jobba.

  • "Ungdomen är en strid med ålderdomens fördomar och ålderdomen är en frigörelse från ungdomens." Verner von Heidenstam 1859 - 1940. Svensk författare. Nobelpriset i litteratur 1916.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar