tisdag 30 juni 2015

Små små ungar

Visst är det skönt när bilen är tvättat och dammsugen? Min Golf behövde både en yttre och inre uppfräschning och nu är det klart. Det tar sin lilla tid men man ser ju verkligen skillnad.
Tisdag idag men ingen träning - än. Inte förrän nu de senaste dagarna så känner jag att förkylningen börjat ge vika och jag är faktiskt lite rädd att börja ta i för tidigt. Hjärtproblem på min pappas sida har alltid funnits i bakhuvudet. Bättre att vara riktigt frisk innan man börjar.

Skatteverket har skickat ett meddelande angående taxeringen på sommarstugan. De har höjt taxeringsvärdet med 96000 kronor! Undra om det är för att det är sjötomt? Nu måste jag ta kontakt med dom och be dom att dra ännu mer skatt på en redan medioker pension, för restskatt vill jag då inte ha.

Sonen var nere på våra marker och körde ved igår. Det var en fågel som var lite ängslig och när han lyfte på ett plåttak för att komma åt veden, ja då var det ett fågelbo med alldeles nykläckta ungar plus ett okläckt ägg. Han skyndade att ta ett kort och sen fick veden vara och plåttaket lades på igen. Det var en Rödvingetrast som hade ungar.

  • "Det är viktigt när vi utbildar våra barns hjärnor, att vi inte glömmer att utbilda deras hjärtan också." Dalai Lama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar