söndag 31 maj 2015

Mors Dag

En underbar liten bukett med liljekonvaljer från dottern
Det var en riktigt bra dag idag. Jag hade bjudit hit barn och barnbarn på lunch, och när min syster ringde i går eftermiddag så var det naturligt att bjuda in henne också. Hon bor i Hedemora så hon har ju en liten bit att åka men hon  kom i alla fall vilket var väldigt trevligt.

Som gammal lärarinna var hon väldigt nyfiken på att få prata med barnbarnet Edvin om hur han tycker det är att gå i en engelsk skola. Det samtalet får emellertid vänta för Edvin han var i Borlänge på nån sorts kickbiketävling. Jag pratade med honom på telefonen och han var väldigt exhalterad.

Vi andra åt lite smått och gott. Det blev en pastasallad en melonsallad en västerbottenpaj också porterstek och potatis. Till efterrätt blev det en frusen Nutellatårta med jordgubbar - fantastiskt god.

När alla lämnat Hansgården, så satte vi oss ner framför TV:n - jag och maken och tittade på Elitloppet.  I morgon är det 1 juni - det är inte klokt vad tiden går fort.
Förberedelserna för lunchen i full gång



Det här fina armbandet fick jag av min syster.  Det är
svartstick och mönstret delvis från ett tupphalskläde.
Mycket fint!
  • "Kom ihåg att det vackraste här i världen också är det mest onyttiga - påfåglar och liljor till exempel." John Ruskin 1819 - 1900. Engelsk konstkritiker, poet och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar