söndag 10 maj 2015

Kyla och presenter

Kylan håller i sig. Jag tänkte plantera ut mina plantor med rotselleri som jag förgrott inomhus men det fick vara. Det känns för kallt. Jag tog i alla fall och hade på dynga i hälften av mina pallkragar. På måndag måste jag åka till Granngården och köpa fler säckar samt mer jord. Tomaterna ska bland annat planteras i sina hinkar och då går det åt en del, sen ska rosorna också ha sin beskärda del av kodynga.
Maken har hjälpt mig med växthuset. Han har snickrat ihop fler hyllor så jag kan få plats med mer plantor därute. Det är bra med en karl som kan fixa med saker.

Mitt äldsta barnbarn var här en stund. Han önskade sig ett par skor som han gärna ville ha i present. Det är så skönt när man får tips på saker som de behöver och vill ha. Det är svårt annars  att hitta på - åt en snart 14 årig kille, ja det är lika svårt att hitta på nåt åt hans bror som är 9 år. Deras syster - 6 år, vill bara vara prinsessa, så det är ju enkelt.
  • "Jag sparar på alla tidningar och lägger dem i högar, ifall jag behöver ett matrecept någon gång. Åren går och högarna växer." Ur boken Pastiller av Ewa Persson
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar