fredag 29 maj 2015

Blåst och åska

Vilket jäkla skitväder!!!! Det blåser och blåser. Den spalje som jag satte upp för ärtorna igår - ja den har blåst omkull idag. Tvätten som jag hängde till tork på verandan - där tog blåsten hela torkställningen och vräkte omkull allt. Nu sänker sig mörkret över Hansgården för stora svarta moln har dragit in. Nu åskar det också till råga på allt! Fattas bara en rejäl hagelskur så är det fullbordat.

Som ni märker så är jag på lite dåligt humör. Man kan bli det när vädret är som det är. Nu skiter jag i det här, tar en dusch och så sätterjag mig och läser nån bra tidning/bok.
Det här vindpinade pinjeträdet växer på Karpathos och
så  ser mina nya hallonplantor ut snart - nästan
Blåst från ett håll som format dem.


  • "En vis man har sagt till mig att livet bara är en daggdroppe på ett lotusblad." Rabindranath Tagore 1861 - 1941. Indisk författare och filosof. Nobelpristagare i litteratur 1914.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar