fredag 22 maj 2015

Talskrivare och skurgumma

"Stormen" viner utanför fönstret och jag har precis skrivit klart mitt midsommartal.
Jadå, visst har jag lovat att hålla midsommartalet i Almo by det här året. Ibland gör man kanske lite överilade saker. Men nu är det klart. Nu ska texten få smälta in och så kan det hända att det blir justeringar efter hand.
Eftersom vädret idag inte inbjudit till några som helst utomhusaktiviteter, så tog jag och städade lite.
I dag när man har en mopp och torkar golven med, så upptäcker man efter ett tag att det faktiskt är svårt att komma in i hörnen med dylika redskap. Därför fick det bli golvtorkning medels den gamla metoden; stående på knä med skurtrasa och hink. Det var drygt och dagens arbete gör att min respekt för kvinnor i generationen före mig ökade än mer.
 
  • "Det finns inte mycket som kräver så noggranna förberedelser som ett improviserat tal." Sir Winston Churchill 1874 - 1965. Brittisk premiärminister och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar