onsdag 13 maj 2015

En livfull middag

Det blev ingen takmålning i går. Jag fick istället besök av min kusin Mats från Stockholm. Vi hade så mycket att prata om så vi blev sittande till en bra stund in på eftermiddagen.
Maken kom från Ejen och när vi satt och drack kaffe, så ringde vår sonhustru och bjöd på middag. Det var trevligt och vi blev bjudna på en jättegod köttfärslimpa. Både jag och maken kunde konstatera att i en familj med tre barn, så var det inte speciellt tyst vid matbordet men vad gör det. Är man inte osams, så spelar det väl ingen roll, man måste ju få diskutera igenom dagens händelser - eller hur?

Nu har jag beskrivit våra två äldsta barnbarn så det är väl inte mer än rätt att den yngsta - flickan i barnaskaran - får några rader. Det är en tjej som verkligen vet vad hon vill och det är klart, med två bröder så måste hon ju kunna hävda sig. Till presentdagen, så gav hon mig en önskelista: PRINSESKLENING, TOLSPÖ, PERUK, VINGAR, BARBIE. Hon fyller snart sex år och har inte gått i nån förskola men hon kan skriva riktigt bra. Jag har inte köpt peruk, Barbie eller trollspö men de andra sakerna blir det i paketen.
En liten jordgubbsflicka
  • "För att komma till källan måste man simma mot strömmen." Stanislaw Jerzy Lec 1906 - 1966. Polsk poet och aforistiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar