fredag 8 maj 2015

Loppis och ovala köttbullar

Jag började att ställa iordning för loppis idag. Tidigare under året så har jag ställt ut kassar i uthuset med sånt som jag tänkt sälja. Nu måste det gås igenom lite mer noggrannt och läggas upp på bord, ställas i hyllor och hängas upp på galgar. Prissättningen får bli en senare fråga - när jag fått lite överblick över det hela.

Till lunchen så gjorde jag en färsrätt som på svenska kan heta ovala köttbullar men som på grekiska heter Soutzoukákia. Det är köttfärs tillagat med vitt vin, rosmarin och vitlök. Salt och peppar också naturligtvis. Jag serverade kokt potatis och tzatsiki till och så drömde vi (jag och maken) oss ner till ön Thassos för en liten stund.
min drömträdgård på Thassos
  • "Drömmar är verklighet som inte vill ta slut och verklighet är drömmar som är förbi".  Hans Lohberger 1920 - 1979. Österrikisk skriftställare.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Finns flera som tänker på Thassos!

    SvaraRadera
  2. Bra Christer! Visst vore det skönt att få sätta sig i restaurangen på stranden och bara njuta.

    SvaraRadera