söndag 17 maj 2015

Säng, säng, säng

Klockan ringde 05,30 i morse och i spöregnet så for jag och maken till Borlänge och hämtade 5 höns. Det var lång kö vid den släpvagn där hönsen fanns i burar. Vi fick vänta ungefär en halvtimme innan det blev vi som fick lasta i.
Väl hemma så lastade maken ur och jag kokade kaffe. Efter det så somnade jag i min stol och vaknade lagom till att börja med lunchen.
Efter lunchen bestående av revbensspjäll + en liten snaps, så somnade jag i fåtöljen igen.
Gårdagen tog nog mer kraft än vad man kan tro. Mycket folk och så vara utomhus i blåsten en hel dag. Hur som helst, det var  i alla fall trevligt. Nu ska jag smälta intrycken och fundera på om det blir nåt loppis nästa år. Jag ser i alla fall att plantorna som jag hade till försäljning, de gick åt snabbt. Jag hade olika sorters tomater, olika sorters pelargoner, paprika och basilika.

Nu ska jag i alla fall försöka hålla mig uppe så jag kan se "Mästarnas mästare", ett riktigt trevligt program.
  • "Den som bär med sig sorg till sängs, sover inte gott." Norskt ordstäv
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar