måndag 11 maj 2015

Den late målaren

Den late målaren har dykt upp igen. Efter att jag gått runt som en äggsjuk höna, så kände jag trycket, och satte igång. Det är fortfarande lika tråkigt och så får man ont i nacken.
Maken är i Ejen i sina föräldrars stuga. Han lagar skorstenen. Det är väldigt dålig mobilmottagning där men jag hoppas det går bra. Jag måste ju lära mig att slappna av när han är utanför mitt synfält. Det blir drygt både för honom och mig annars.

Barnbarnen växer. Den äldste önskade sig skor - storlek 43! Fortfarande lika underbart gullig som när han var liten. Får man förresten kalla en 14-åring för gullig? Skit samma, det får vara en farmors privilegium, bara hon inte gör det inför hans kompisar.
  • "Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag." Hittat i senaste numret av magasinet Dalaliv.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar