fredag 15 maj 2015

Långkalsonger?

Jag går ute i uthuset och fryser. Jag tror jag får sätta på mig långkalsonger i morgon - och tjocka varma sockor på fötterna. Jag håller på att prismärka mina loppisgrejor, och det är ett himla plockande.
Så plingar det till i telefonen. Det är min svåger som befinner sig nere på Bali. "Hej, här är det så varmt så mobiltelefonen varnar för att det kan bli fel på batteriet om den inte får svalna ner." Ha,ha,ha. Jag svarar honom (bara liite avundsjukt) " då är det väl dags att komma hem då, för min telefon den varnar minsann inte".

Nejdå, jag unnar honom att vara där, han har en tuff tid av cancerbehandling bakom sig, så nu ska han bara njuta.

Maken har åkt till Ejen för att städa upp efter, sig sen är - förhoppningsvis - hans jobb därborta slut. I alla fall för den här gången.
  • "Bergens färger är Buddhas kropp; ljudet av rinnande vatten hans tal." Dogen 1200 - 1253. Japansk religiös ledare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar