måndag 4 maj 2015

Det blir säkert bra.

Regnet kom idag och jag kunde gå ut och strö på gödning på gräsmattan. Det är gödning som samtidigt ska motverka mossa så nu blir det till att gå i väntans tider ett tag.
Jag har sorterat tomatplantorna. Några till mig själv och resten till försäljning på loppis. Jag passade samtidigt på att ställa ut dem i växthuset så de får stanna till lite i växten och bli lite knubbigare.
Nu är det nästan fullt därute också.
En kort stunds längtan bort. De här två getterna gjorda av skrot
finns i gamla hamnen på ön Spetses
Annars har vi haft säsongsavslutning i syföreningen. Nu får man hitta på nåt annat de timmarna på måndagarna. Jag ska nog måla klart taket i gamla sovrummet eftersom maken undrat vart målaren blev av. Det här är ytterligare en sak som är så typiskt mig. Börja en sak med fart och fläkt och sen tvärtröttna. Ja, jag erkänner då det i alla fall och så lär jag väl få göra klart alldeles själv också.

  • " Var inte ängsliga för mig. Jag klarar mig alltid." Pippi Långstrump
 Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar