lördag 9 maj 2015

Trångt och torrt

Som jag har skrivit tidigare, så är det trångt ute i mitt blomrum. Jag skulle plantera om ett par blommor men det finns knappt plats att vara på. Det beror ju mycket på att det är så kallt ute. Jag får försöka att ordna med mer hyllor/bänkar ute i växthuset så jag kan plocka dit en del.
Lökväxterna i landen har knoppar nu, så tulpaner och annat kommer nog snart att blomma. Rosorna ser ut att ha överlevt och ska klippas. Ett par Klematisar däremot ser inte ut att må så bra. Jag planterade dom i fjol så kanske ska jag ge dom en chans i en månad till.
En klematis har planterat sig själv på en av de torraste platserna på gården, nämligen bredvid den ena av verandorna. Den växer så det knakar och den är också full av knopp. Det ska bli spännande att se vad det kan vara för en sort.
Den här klematisen har till och med sökt sig in mellan spjälorna
på verandagolvet. Tror ni det hade lyckats om jag planterat den så?
Den vita julrosen har slagit ut, lite sent kanske, men jag är glad att den i alla fall blommar.
 
  • "Den nya dagen randas, vad gör vi nu med den? Vi lever väl och andas, tills det blir kväll igen. Alf Henrikson 1905 - 1995. Svensk författare och poet.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar