tisdag 19 maj 2015

Generositet och snålhet

Ja, så fick vi då regn igen. Vaknade ändå i morse av att solen sken in genom fönstret. Jag klev upp och åt frukost sen tog jag och flyttade ut resterande blommor i blomrummet, ut till växthuset. Nu får det bli en dag med städning men först ska jag väl försöka få ner potatisen som fortfarande finns inomhus på förgroning.
Jag åkte in till Leksand för att handla och passade - som alltid på tisdagar - på att handla grönsaker och frukt på torget. De hade både gul och röd sättlök och det var bra för jag hade naturligtvis glömt att köpa det på Granngården.

Därefter blev det till att åka hemåt och till Björkbackens servicehus där min grupp i Väntjänsten hade sin sista tjänsgöringsdag för den här terminen. Det var många boende som ville vara med på gymnastiken idag, så kanske det vackra vädret i går gjorde att de piggnade på sig lite.
Om en stund så ska jag åka upp till prästgården där kyrkan bjuder alla frivilligarbetare på en vårbuffé. Det känns trevligt och generöst med den här uppskattningen, speciellt som Leksands kommun har dragit in den kopp kaffe med smörgås som vi tidigare fick efter ett arbetat pass.
  • "Man kan inte hjälpa alla, sa den snåle och hjälpte inte någon". Marie von Ebner-Eschenbach 1830 - 1916. Tysk författarinna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar