torsdag 28 maj 2015

100 års dag

Ja idag skulle alltså min mamma ha fyllt 100 år. Eftersom det var torsdag och vår "tibbledag" och svärfar fyllde 94, så blev det ingen tur till minneslunden vid Stora Tuna kyrka. Jag plockade istället några blommor hemma i trädgården och ställde dom tillsammans med ett ljus framför korten på mamma och pappa.

Det blev lite trädgårdsjobb under eftermiddagen. Jag förberedde för ärtorna genom att sätta upp den spalje som de ska klättra i och så lade jag ärtorna i blöt.
Jag fick ner frön till sallad, dill, morötter och rädisor. Jag sådde också Ringblommor i en låda. Det kommer att lysa upp - hoppas jag. Kommer de upp och det verkar bli kallt, så får jag väl lägga över fiberduk.
Nästa projekt blir att plantera om tomater och gurka i sina stora hinkar. De kommer att få stå i växthuset tills jag är helt säker på att "järnnätterna" är över.

  • "Det är inte åren i ditt liv som räknas, utan livet i dina år." Abraham Lincoln 1809 - 1865. USA:s president nr. 16.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar