måndag 18 maj 2015

Solbesök

 
Jaa, idag kom solen på besök. Energin återvände i ett nafs och allting blev med ens mycket lättare .
Jag tog och klippte mina rosor. Mycket behövligt. Jag hade tänkt att rensa runt om dom också, men vi fick finfrämmande av barnbarnet Yavanna så rensandet sparade jag till en annan dag.
Kungsängslilja (Frittilaria meleagris) hemma i landet
Efter lunchen, så var det dags att åka in till tandläkaren. Inte så trevligt med tanke på både vad det kostar och vad dom gör inne i munnen. Idag så tog han bort tandsten och röntgade. Allt var okey och när jag skulle betala så fick jag en glädjechock - 192 kronor. Jag tror att jag ligger kvar på nåt högkostnadsskydd sedan i höstas när de gjorde det stora ingreppet.
 
De nya hönorna har inte vågat sig ut ännu, men det kommer väl snart sen får vi hoppas att värpningen kommer igång eftersom de "gamla" har tagit semester.
  • "Den som vill ha ägg får finna sig i kacklet." Latinskt ordspråk
Vi hörs!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar