onsdag 20 maj 2015

Gök och rabarberkräm

Gök
Vilken trevlig fest det var i går kväll i prästgården. Prästen David stod och tog emot alla och hälsade välkommen och vaktmästarna serverade en läskande liten drink med tilltugg.
När alla kommit så tog prästen till orda och tackade alla för det mycket värdefulla jobb som vi utför och han sa att han var stolt att vara präst i en församling som har så många frivilligarbetare.

På buffén fanns potatissallad, potatis, pastasallad med kassler, rostbiff, rökt skinka, västerbottenspaj, kycklingsallad, laxcheescake. grönsallad, gurka, tomater och så bröd, smör och ost. Som avslut på buffén så serverades kaffe och tårta. Ni kan ju förstå att vi var mätta allihop.

Alla i kyrkans personal hjälpte till med servering och disk. Kantor Margareta Störling spelade och alla sjöng - allt från Taube till Franz Schubert. Mycket trevligt!

Vädret idag har varit minst sagt växlande men jag har i alla fall hunnit med att plantera ut mina selleriplantor och så har jag satt gul- och röd lök. Nu får sellerin stå under fiberduk ifall det kommer mer frostnätter.
Årets första rabarberkräm har jag också kokat. Det är nåt visst med det. Sommarkänsla på nåt vis, och förresten.....jag hörde göken i morse!
  • "Det är skillnad på smuts och smutsighet." Elmer Diktonius 1896 - 1961. Finlandssvensk författare, skald och musikkritiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar