lördag 31 januari 2015

Svåridentifierad blomma

I dag har det kommit över mig igen. Vår/sommarsuget. Så frön, plantera blommor och fixa i trädgården. Snön har virvlat utanför fönstren så vädret har inte varit så inbjudande, men jag har letat efter ett namn på en blomma åt min granne Göran som just nu befinner sig i Indien. Jag har för mig att jag sett en bild på den där blomman men jag kan inte hitta den.
IMG_0970 Smällblomma 2
Blomman som jag letar namnet på
Det var när jag satt och bläddrade i min fina stora blombok som den där längtan om vår kom över mig, men tiden går ju fort så det är bara att vänta. Man vet ju att det i alla fall kommer - både vår och sommar.

Barnen med familjer var här och åt lunch idag och jag fick en så vacker Hortensia av dotter och svärson. Blå. Vacker.
Sonen med familj ringde och sa att de skulle bli lite sena. Sonen hade fått ryckt ut till Granbergsbacken där de fått dataproblem. Familjen hade följt med eftersom det "bara var att sätta dit en sladd". Det tog 4 timmar så inte var det så "bara" inte. De var riktigt hungriga när de dök upp och köttbullarna och chokladpuddingen försvann i ett nafs.

  • "Verkliga svårigheter kan man övervinna, endast de inbillade är oövervinnliga." Gerd Vespermann 1926 - 2000. Tysk skådespelare
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar