fredag 23 januari 2015

En ryggmuskel

Latissimus dorsi, så heter den muskel som jag har träningsvärk i. Jag har aldrig tidigare haft det. Träningsvärk - jodå, men inte i latissimusen. På träningen i torsdags så tränade vi bål och balans men den här muskeln måste ha kommit med av bara farten och det gör väl ingenting. Det känns ontskönt på nåt konstigt vis.

Solen tittade fram nu på eftermiddagen och livet känns mycket lättare på en gång. Minus 8 grader, snö och sol. Det är perfekt.

Yavanna kom och hälsade på och hon hjälpte mig att göra fläskfärsbiffar. Hon rörde färsen och hon skalade och rev morötter men när jag blandade i den rivna löken - då fick hon ont i ögonen. Medan potatisen kokade så satt hon och sydde i soffan och farfar satt bredvid och tittade på och lyssnade på allt hon hade att berätta. Vi sms:ade sen till mamma Malin så hon också fick komma och äta lite lunch.
  • "När jag var litet barn trodde jag att framgång stavades glädje. Jag hade fel. Glädje är som en fjäril som uppenbarar sig och glädjer oss under ett kort ögonblick men snart fladdrar iväg." Anna Pavlova 1882 - 1931. Rysk prima ballerina
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar