fredag 2 januari 2015

Ordning och reda

Nu är det barmark och 6 grader varmt. Inget roligt. All den juliga/vintriga känslan som man har känt, den är som bortblåst. Sonen däremot han tyckte det var toppen för när det regnade i går, så försvann all snön i skogen så idag kunde han ta fram sin cykel och ta sig en tur längs de skogsstigar som han märkt upp just för det ändamålet.
Efter det att jag strukit lite tvätt. så tog jag och städade undan inne på "kontoret". Fjolårets räkningar stoppades undan i ett arkiv och nu är pärmen med "Årets räkningar" redo att fyllas igen, tyvärr så går det ju ganska fort. Tänk om man kunde bestämma att det får bli högst 5 räkningar varje månad. Det vore väl ett bra nyårslöfte, men säkert lika svårt att hålla som alla andra löften som man givit under årens lopp
Jag tog också och körde en massa gamla papper genom dokumentförstöraren, så jag blev av med lite äldre papper. Skönt! Efter det så började jag faktiskt att plocka undan lite julpynt ute på verandan. Nu tar jag och plockar undan lite undan för undan, lika skönt det så det blir vardag igen. Det är roligt så länge det varar, men nu känns julen slut, trots att det är 11 dagar till tjugonda knut.

  • "Människan är fri som fågeln i buren. Hon kan röra sig - inom vissa gränser." Johann Kaspar Lavater 1741 - 1801. Schweizisk filosof, författare och präst.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar