måndag 12 januari 2015

Goda grannar

11,5 grader och snön vräkte ner. Ja så var väderläget i morse. Jag tänkte att jag inte skulle åka ut med bilen, men så var värpfodret slut och då blev det en tur in till Leksand i alla fall.
Hemma skottade jag av lite framför verandan men eftersom snön var ganska så kall och lätt, så tänkte jag att det ju kunde få snöa i från sig innan jag tog resten.
Efter lunch så kom en kusin och tillika granne till maken och undrade om han skulle hjälpa till med snöröjningen. Han skulle ut med sin 4-hjuling som han har snöblad på. Det var ju jättesnällt, så det tackade jag naturligtvis ja till. Efter ytterligare en stund, så upptäckte jag att någon var ute på gården och skottade. Det var sonhustrun som ville hjälpa till, men eftersom maskinhjälp var på väg, så fick hon en kopp kaffe istället.

När vi satt och fikade så kom Yavanna som blivit osams med en av sina bröder och när mamma Malin gick hem, så stannade hon kvar hos mig och vi gjorde först en sats med Wienernougat sen sydde vi en liten stund och sen gjorde vi en deg till limpor. Så som ni ser, så blev det lite gjort i Hansgården i dag också. Fast jag hade ju bra hjälp förstås.
"Fina von Snålen slickade skålen...."
Godis!
  • 4 fina limpor
  • "God uppfostran är inte att inte spilla på duken, utan att inte märka när någon annan gör det." Anton Tjechov 1860 - 1904. Rysk författare och läkare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar