torsdag 8 januari 2015

Mycket bättre

Nu känns det mycket bättre. Från gårdagens dåliga humör finns inte mycket kvar, nej ingenting om jag ska vara ärlig. En god natts sömn och ett "djävulskt" träningspass var nog den bästa medicinen.
De rödmarkerade musklerna tränas
i en roddmaskin. Ganska många! 
Träningspasset bestod i att ro i roddmaskin i 20 minuter och så 20 minuter att träna armar med skivstång, kettelbells, armhävningar m.m. Skönt att vara i gång efter den slappa ledigheten. Nu ska jag träna 2 pass per vecka med reservation för de gånger jag är i väntjänsten - då blir det en gång. Jag har också anmält mig till nånting som heter "Viktklubb" där jag ska - med deras hjälp - försöka att gå ner 10 kg. Ska äta mellan 1300 - 1700 kalorier om dagen. Få se hur det går. Jag har varit med några gånger förut och har bara gått ett eller 2 kg sen orkade jag inte mer, men det var samma sak när jag skulle sluta röka. Jag slutade många gånger (1-1,5 dag) innan det blev på riktigt och jag kunde fimpa för gott.

Det var riktigt halt på vägarna idag. Natten har varit varm och det har börjat smälta på de tidigare isiga gatorna. Otäckt.

  • "Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon." Jonathan Swift 1667 - 1745. Engelsk satiriker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar