tisdag 6 januari 2015

Dagens lunch

Så där, nu börjar vardagen för alla utom för oss pensionärer. Barnen börjar skolan och föräldrarna får gå och jobba. Edvin - vårt äldsta barnbarn börjar i morgon och Noah den mellersta, han börjar på torsdag. Men de har ju varit lediga ända sedan den 9 december så antagligen tycker de att det ska bli kul att se sina kompisar igen.
De var och åkte skidor i Granbergsbacken i dag på förmiddagen, så när de kom hit för att äta lunch så var dom lagom möra i benen och rödblommiga om kinderna.
Pojkarna åker bräda, men Yavanna
åker skidor.
Lunch ja, jag bjöd på Fläskfilé med pepparsås och en potatisterrin samt en grönsallad. Till dessert blev det Vit chokladpannacotta med apelsin/passionsfruksallad.  jag tyckte det var jättegott och det tror jag de andra tyckte också.
Vit chokladpannacotta
Under lunchen framkom en önskan om att få komma och äta lunch en annan gång och då med "mammas köttbullar" och chokladpudding på menyn och det ska vi väl kunna ställa upp på.

Snöfallet som utlovades var av det lättare slaget, och lite då och då under dagen men nu blev det åter ljusare ute med lite puder på backen.

  • "Om jag är något, vilket jag starkt tvivlar, så har jag blivit det genom eget hårt arbete." Sir Isaac Newton 1642 - 1727. Engelsk naturvetare, matematiker, teolog och alkemist.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar