söndag 11 januari 2015

Traktor på hal is

I natt kom snöplogen. Det blev rejäla vallar i de båda infarterna till gården. Eftersom maken inte får varken skotta eller bära tungt efter sin ögonoperation, så började jag dagen med att skotta upp en gång till hönshuset. Därefter en gång till veboden och hämta en korg med ved.

Sen kände jag att det skulle bli mig övermäktigt att skotta hela gården så jag ringde ett samtal till sonen och han lovade komma. Under tiden kom en granne och körde bort all snö vid kvarterets postlådor och han var så snäll att han tog båda infarterna samt ett svep in på gården framför uthuset. Sonen tog allt annat, ja, jag skottade en gång ut till postlådorna och en till soptunnan. Nu är det fint på gården.
Vi har ju en traktor, men när maken tog ut och provade idag, så var det is under snön så hjulen bara spann, och att sätta på snökedjorna skulle bli för tungt för honom så det var bara att köra in den igen.
Kylan håller i sig. Nu är det minus 7 grader och det blåser lite lätt. Riktigt kallt.
  • "Rikedom består inte i att äga mycket utan av att ha små behov." Epikuros 341 f.Kr - 270 f.Kr. Grekisk filosof och grundare av epikurismen.
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Trevligt med lite vinternyheter hemifrån. Det lovar gott. Bosse, krya på dig!

    SvaraRadera