söndag 25 januari 2015

En underbar dag




Ja, det har faktiskt varit en helt underbar dag idag. Solen har skinit och det till och med droppade från taken vid lunchtid. Nu på kvällen är det minus 8 grader.
På förmiddagen kom jag mig äntligen för med att ta en promenad. Lite D vitamin påfyllning när nu solen sken så vackert.  Jag hade sparken och det var både bra och dåligt. Bra för att det på vissa ställen är riktigt halt under snön, men dåligt för att man har varit ute och sandat och ibland så går sparken riktigt trögt.

Rådjursspår
Efter att jag varit ute på min promenad, så blev jag så morsk så jag tog och gjorde en Nutellapaj till syföreningen i morgon och lite matbröd. I dag gjorde jag tekakor. Lunchen idag var ett nytt recept. Stekt lax kryddad med rosépeppar på en bädd av spenat. Riktigt gott.
  • "Var generös med din energi, var generös med ditt leende." Japanskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar