måndag 26 januari 2015

Recept

I dag ska ni få ett recept. Jag skrev ju i går att jag hade gjort en Nutellapaj. Den hade jag med mig till syföreningens möte idag och lät "tanterna" vara testpanel. Den fick mer än godkänt.

NUTELLAPAJ ( från tidningen Hembakat)

  • 250 gram digestivekex smulas och blandas med 100 g rumsvarmt smör. Tryck ner smeten i en rund form med avtagbar kant och ställ i frysen i 30 min.
  • Koka upp 1,5 dl grädde.  Stäng av värmen och blanda i 400 g Nutella och 0,5 dl florsocker. Blanda väl och häll detta över smulbottnen. Låt svalna och ställ i kylen 2 - 3 timmar innan den ska serveras.
  • Servera med vispad grädde eller vaniljglass.
Jag har också avslutat det första broderiet på det här året. Jag började på det i mellandagarna och tyckte det var jättetråkigt med jul-temat, men eftersom jag är envis, så fortsatte jag och det blev riktigt fint. Nu ska det sköljas upp, pressas och så ska jag hitta en ram
  • "Låt varje man utöva den konst han känner." Aristofanes 450 f.Kr - 388 f.Kr. Grekisk komediförfattare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar