fredag 9 januari 2015

Första tulpanerna

I dag fick jag årets första tulpaner. Det var Christer och Viola som vi bjudit på lunch. Lola lämnade en bukett med gula tulpaner och det känns väldigt bra när man tittar på den.
Jag bjöd på en jättegod fiskrätt: Torskryggbitar med ett täcke av strimlat bacon och en röra på hackad fräst lök och kantareller. Till det serveras en smörsås, kokt potatis och sockerärtor. Svårt att misslyckas med. Efterrätten bestod av kaffe, äppelkaka och vaniljsås. Jag blev så mätt så jag hoppar över kvällsmaten tror jag.
Årets första tulpanbukett
Fram på eftermiddagen så knackade det på dörren och Yavanna kom och hälsade på. Hon tog av sig kläderna och kom in till mig som satt vid TV:n och tittade på rapporterna från Paris, tog fram sitt broderi och började att sy. Efter en stund så bad hon att jag skulle stänga TV:n för hon "kunde inte koncentrera sig", sa hon. Sen satt hon i soffan bredvid den sovande katten Nils, och sydde en lång stund. Nu har hon gått hem för att ha fredagsmys tillsammans med resten av familjen.
En koncentrerad Yavanna
Så trots de oroväckande nyheterna från Paris, så har det här i Almo varit en helt vanlig, jättebra dag. Det är vi tacksamma för.

  • "Om terrorn är röd eller brun är likgiltigt när allt kommer omkring. Det är samma kollektivistiska, intoleranta frihetsfientliga och i sista hand våldsamma andliga handling."  Franz Josef Strauss 1915 - 1988. Tysk politiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar