lördag 10 januari 2015

Busväder

Hemma i Almo kl. 08,00
Vi var till Falun idag, jag och maken. Han skulle opereras för gråstarr på ena ögat. Man hade gått ut med varningar på radion angående vädret sedan i går eftermiddag men när vi startade vår färd så var det kanonfint. - 5 grader hemma på gården men - 11 i Falun.
Vi tog en snabb kopp kaffe i bilen innan maken gick upp till operation och jag åkte till Plantagen där jag köpte ingredienser till orkidéjord. Jag måste plantera de skott som jag fick av sonen och hans familj när de kom från Thailand.
Orkidéskott i flaska
Jodå, det blev ett par blommor också. Sen åkte jag tillbaka till lasarettet och när jag väntat i ca 15 minuter så dyker han upp. Färdigopererad och klar. Det hade gått bra, men de upptäckte att han hade starr på det andra ögat också, så nu väntar vi på kallelse för operation på det ögat också.
När vi åkte hem så började det att snöa. Till en början inte så mycket men ju närmare Almo vi kom desto mer kom det ner. Efter en lunch på ärtsoppa, så slumrade vi en stund och det kändes extra skönt när det var busväder ute.
Nu vid 17-tiden var jag ut och plockade ägg och hämtade in ved och då kunde jag konstatera att det kommit säkert 2 dm nysnö och det vräkte ner fortfarande.
Hemma i Almo vid 17-tiden
  • "Många talar så här års om att de skulle vilja ligga i ide. Som björnen. Bara ligga nerbäddad tills värmen kommer. Det är de långa kalsongernas natt." Lena Larsson 1919 - 2000. Svensk inredningsarkitekt.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar