torsdag 1 januari 2015

2015

Den första dagen på år 2015 är snart slut. Tyvärr så var den mulen, blåsig och med ett lätt duggregn. Vi hade svärfar och svåger här på middag, jag och maken. Svärmor är på avlastning den här veckan.
Jag bjöd på en grekisk köttgryta - Stifado, tzatsiki och kokt potatis och en äppelpaj med vaniljsås till efterrätt.
Den här köttgrytan blir nästan alltid perfekt. Köttet mört och kryddningen bra, och det roliga är att man ska ha en kanelstång i när den kokar. Passar ju bra såhär i jultider.

Nu är maken och hälsar på svärmor och själv så sitter jag här - framför datorn. Tidigare i dag läste jag i en ny tidning att "Trädgårdstrenden för 2015, är en busig trädgård som inte alls är perfekt utan där det kan poppa upp blommor lite här och var". Passar mig precis och visar att jag är före min tid. För säga vad man vill om min trädgård, men perfekt - det är den inte.
i grusgången har det poppat upp........
........ på källarkullen...
....och vid häggmispeln


  • "Trädgården är en form av självbiografi." Sidney Eddison. Amerikansk författare av flera trädgårdsböcker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar