tisdag 27 januari 2015

Jobb

Utsikt mot Alvik, som finns borta i soldiset.
En jättefin dag har det varit. Minus 3 grader på dagen men nu på kvällen är det minus 7. Själv har jag haft fullt upp. Tyvärr. Hade varit skönt med en promenad I stället var det träning på förmiddagen med efterföljande ärenden i Leksand. Hem och laga lunch, vila en liten stund och så iväg på ett möte med väntjänstgruppen. Så hem igen och då var det mörkt. Det får bli promenad en annan dag. Jag fick en förfrågan idag på ytterligare ett "jobb". Kyrkvärd, men jag tackade nej. Det kan lätt bli för mycket. Hedrande är det naturligtvis, men nej det får vara. Nu ska jag sätta mig med den bok som jag börjat med nu när mitt handarbete blev klart. Boken heter "Stalker" av Kepler. Verkar bli en spännande läsning.
  • "Böcker gör folk både kloka och galna." Norskt talesätt 
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar