lördag 17 januari 2015

Julgransplundring

I förmiddags så togs Almos bygran ner. I går kväll så trodde både jag och maken att de inte skulle behöva det utan att den skulle blåsa ner.  Det gjorde den nu inte eftersom den mycket kraftiga vinden mojnat under natten.
Nu dröjer det drygt 10 månader tills vi får se
en lysande julgran i Almo igen
Jag har inte satt min fot utanför huset idag på grund av all is, och till och med maken som aldrig annars använder broddar, ansåg att han behövde sådana när han var ute idag.

Nej själv så gjorde jag en stor sats köttbullar (jag hade ju en beställning från barnen) som jag ska frysa in tills det blir ett lämpligt tillfälle att bjuda hit alla igen. Chokladpuddingen som de önskat sig till dessert, den gör jag dagen innan.

Jag har sytt lite på eftermiddagen och spelat lite wordfeud på min iphone. Om en halvtimme ska jag gå hem till sonen och vara hos barnen när de vuxna åker till Borlänge på bio.


  • "Ju mer jag förändras, desto säkrare är det att jag förblir mig själv." Muhammad Ali. Amerikansk boxare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar