måndag 5 januari 2015

Nu är glada julen slut.......

Jaha, åter en helgdagsafton, men det struntade jag i. Jag plockade undan resten av julsakerna idag och det känns såå skönt. På förmiddagen var jag och handlade lite och då fanns det lite fräscha blommor i affären. Det fick bli ett par stycken. Fönstren såg för besvärliga ut så jag tog och putsade av dom lite och upptäckte att de är fruktansvärt repiga och fula. De är ju gamla också och svåra att få riktigt rena. Nu får vi ta reda på vad det kan kosta att byta ut rutorna mot nya.
De små gubbarna får stå framme för jag tycker att de är så
söta och jag förknippar dom inte med jul utan bara ungar
som har kul.
Julgranen åkte ut och katten Nils var en nyfiken åskådare.
I morgon kommer son och dotter med sina respektive familjer på lunch. Det ska bli jättekul. Efterrätten gjorde jag idag med det andra får bli i morgon förmiddag. En helt ny meny. Spännande.
  • "En spinnande katt och en varm öppen spis gör vintern uthärdlig."
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar