fredag 30 januari 2015

Återbesök


Jag och maken åkte till Falun och lasarettet idag. Han skulle dit på återbesök efter sin starroperation. Det var bara bra och läkaren var mycket nöjd med resultatet. Skönt.
Han frågade om han skulle få sitt andra öga opererat också men han var tvungen att få sämre syn innan de gjorde någonting. Kanske om ett eller ett halvt år skulle synen ha försämrats de tiondelar som avgjorde om han skulle få en operation.
Det snöade rejält när vi åkte 
Under tiden han var på lasarettet så åkte jag till Plantagen (som vanligt) och köpte mig ett par pelargoner. De blev så fina i köksfönstret tillsammans med den som jag nyss planterat om och som blommar så fint. Nu är det bara slappa som gäller. Nu har jag gjort chokladpuddingen som vi ska ha till efterrätt i morgon så nu är det bara att koka potatis och göra sallad innan barn och barnbarn kommer.

  • "Kaos föder ofta liv men ordning föder vanor." Henry Brooks Adams 1838 - 1918. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar