tisdag 25 juni 2013

Utflykt och lite nostalgi

Sent omsider skriver jag dagens blogg. Eftersom det var en så jättefin kväll, så tog jag och maken och for till Insjön och Bäckebo där makens morbror med fru bor. Ganska ensligt, men väldigt vackert På den ena sidan är utsikten över Insjön fantastisk och på den andra sidan huset står storskogen alldeles inpå. Det blev en trevlig kväll med fika och prat, på verandan.
Bäckebo ligger nedanför Sätergläntan (grovt sett) och däruppe är det ju också otroligt vackert.
I morse så fick jag ett tokryck, och började att städa dusch- strykrummet. Det är inte klokt vad dammigt det blir där man håller på med textilier. Men med dammsugare, skurborste och mopp så gick det riktigt bra och nu så luktar det så fräscht och gott, plus att det känns väldigt bra att ha fått det gjort. Efter det så har det varit en slappdag. Broderade lite samtidigt som jag lyssnade på "Sommar" i P1 och kom då att tänka på när jag var barn. När man satt och lyssnade på radion. Jag kommer speciellt i håg program som; "Kalle Stropp och Grodan Boll", "Frukostklubben" och sen var det ju "Radioteatern" Det kunde vara riktigt spännande. Och samtidigt som man lyssnade, så kunde man göra lite nytta. Ja, det var ju mest mamma då, som stoppade strumpor, stickade eller broderade. Hemtrevligt!


  • "Frukta inte när dina vänner kritiserar dig. Men se upp när de applåderar". Vo Dong Giang. Vietnamesisk politiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar