söndag 9 juni 2013

Dagen efter

Ja, det har faktiskt känns lite som dagen efter i dag. Innan loppiset, så var man ute i ladan och plockade, prissatte och ställde på alla sätt och vis, men nu behövs inte det. Jag vaknade klockan halv 3 av att en fågel sjöng så fint men somnade om och sov till klockan 7 då jag gick upp för att gå till sonens hus för att se om deras katt hade kommit hem. Själva var de i Gävle hos släktingar. Ingen katt fanns hemma på deras gård, så det blev till att gå hem och fixa frukost. Då hörde jag någon som jamade utanför fönstret och där satt hon - Singha. Hon fick komma in och hon var så hungrig så hon åt nästan upp all mat för katten Nils.
De mörka moln som tornade upp sig i går var som bortblåsta i morse, men nya kom och täckte himlen under förmiddagen. Så fram emot lunch så sken solen så fint igen. Nu på eftermiddagen börjar det mörkna på igen. Det verkar som om det inte kan bestämma sig riktigt - vädret alltså. Katten Singha, bestämde sig i alla fall för att efter sitt skrovmål på Nisses mat, ja då skulle hon sova. Hon lade sig uppe på ryggstödet i fåtöljen som står bredvid datorn där jag satt och ordnade med räkningar. Där somnade hon. Efter ett par timmar, flyttade hon sig till TV-fåtöljen och sov några timmar till.

I eftermiddag kommer sonen med familj hem så då får hon flytta hem igen. Jag tror det är sällskapet som hon saknar. Det blev nog lite tomt och tyst när barnen for iväg.

  • "Likgiltigheten är livets värsta fiende".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar