onsdag 26 juni 2013

En regnig dag

En riktigt regnig dag - och kylig. En riktig innedag med andra ord som började med att jag tog hand om lite stryktvätt. En alldeles lagom hög, så det var till och med så att jag tyckte det var en riktigt trevlig sysselsättning
Sen fick jag för mig att jag skulle baka. 

Det står att man ska ha skållad mandel eller mandelflarn, men man behöver inte vara så himla noga så jag tog grovt hackad oskållad mandel istället. Det blev gott det också.

Sen blev det lite bullar och  några limpor. Jag kan lova att det luktar gott i Hansgården just nu.
Posten kom och med den en alldeles ny skiva med dansbandet "Larz-Kristerz" från Älvdalen. Jag lyssnar på den nu när jag skriver bloggen och jag kan bara konstatera att man inte blir för gammal för att bli danssugen. Alltid nåt. 
  • "Medan jag dansar kan jag inte döma, jag kan inte hata; jag kan inte skilja mig från livet. Jag kan bara vara jublande glad och fullkomlig. Det är därför jag dansar". Hans Bos 
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar