onsdag 19 juni 2013

Turisttillströmning

En kryddbukett bestående av Åbrodd och blommande Gräslök

Nu märks det i Leksand att midsommaren är här. Vi åkte till Tibble i dag och jag kom i väg till affären lite tidigare än vanligt. Det var skönt det, för när vi åkte igenom Leksand ca. 1 timme efter att jag varit i affären, så var det tjockt med folk - i alla fall utanför på gatan. Då är det skönt när man får åka över leksandsbron och svänga av mot Siljansnäs. Väl hemma och efter lite lunch, så tog jag och städade av lite inne. Det blir gärna avglömt när det är fint väder och man helst vill vara ute. Maken klippte gräset på vår tomt och barnbarnet Edvin lånade gräsklipparen och klippte inne hos grannen.
En cool kille i arbetstagen
inte fullt så coolt
Det plingade till i min telefon och jag fick meddelande att jag fått ett paket som skulle hämtas i kiosken. Jag hade beställt ett Citronträd, en Pion och en vindsnurra.
Pionen var slutsåld men Citronträdet har nu fått en ny kruka och står i solen i "medelhavshörnan". Vindsnurran är upphängd.
Vindsnurran
Citron"trädet"
3 maskiner tvätt är klara och kvällsmaten fick bli långfil med honung, jordgubbar och hemgjord müsli.
  • " Det enda sanna misstaget du kan göra är att inte göra ditt bästa". Siddhartha Gautama - Buddha 563 f. Kr - 483 f. Kr. Indiskk religionsstiftare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar