lördag 15 juni 2013

Utedag

Idag har det verkligen varit en utedag. Jag har gått igenom alla rosenbuskar, rensat fyllt på jorden med täckbark och klippt bort torra grenar. De syns ju så bra nu när det är grönt runt omkring. Jag ser ut på armarna som om jag slagits med en vildkatta och fingrarna är fulla av små,små taggar - det blir kvällsarbete att försöka ta bort dom.

De nya hönsen är lite småblyga men har ändå tagit steget ända ut i hönsgården. Där bjöd maken på färskt gräsklipp. Värper gör dom i alla fall. Helt fantastiskt. Små bruna fina ägg. De blir normalstora om nån vecka.

Jag fick ett bildmeddelande från min sonhustru: övar och övar och övar.....
Ja, med den här lilla tjejens envishet, så står det
inte på förrän hon cyklar själv.
Jag avslutar med lite bilder från trädgården.
Vit bondros (Rosa alba "Maxima" )
Jättevallmo (Papaver orientale)
Rosenhagtorn (Crataegus x media "Paul´s scarlet") 
Busktomaten har redan fått tomater
  • "Det är bättre att öva än att studera". Tempu Nakamura 1876 - 1968. Den förste att introducera yoga till Japan

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar